جدیدترین محصول گروه صنعتی آریا سهند تبریز معرفی شد
2022-01-18
گزارش صدا و سیما از صادرات محصولات فولادی آریا سهند تبریز
2022-02-12

صنعت فولاد، افتخار آذربایجان شرقی است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی صنعت فولاد را یکی ازافتخارات مهم استان عنوان کرد.

صابر پرنیان در دیدار با با انجمن فولاد استان، سرمایه گذاری در زیر ساخت‌های صنعت برق به منظور افزایش ظرفیت و تامین انرژی صنایع استان را امری ضروری دانست و اظهار کرد: صنایع فولادی استان در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته و باید با اقدامات حمایتی و به همت بخش خصوصی در جهت تحرک بخشی و ارتقاء هر چه بیشتر این صنعت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌ی تامین و ارزش در صنعت فولاد از مهمترین برنامه‌های صمت استان خواهد بود، ادامه داد: تمهیدات لازم در راستای آماده سازی بسترها فراهم شده و با فعال شدن معادن کوچک و استفاده از ظرفیت معادن استان‌های همجوار هم می توانیم بخشی از مواد اولیه مورد نیاز واحدهای فولادی را تامین کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر رفع موانع و چالش‌های پیش روی حوزه فولاد به‌عنوان صنعت مادر به‌ویژه در تامین و تثبیت برق و گاز تاکید کرد و گفت: در تعامل جدی با مقامات ملی و استانی مساله تامین برق مورد نیاز این صنعت پیگیری خواهد شد.

وی بر احصاء دقیق مسائل حوزه فولاد به منظور بررسی در نشست‌های مشترک آتی با مدیران وزارت صمت و مسئولین استانی و همچنین ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده در جهت توسعه‌ی هرچه بیشتر صنایع فولادی استان تاکید کرد.